7 Eylül 2014 Pazar

Bebek Yoğurdu Mayalama Maceralarım


Bahram 5 aylıkken ilk yoğurdumu mayaladım (yada mayaladığımı sanıyorum) günde bir iki çay kaşığı veriyordum 6. Ayı dolunca hergün en az yarım çay bardağı ile daha sonra artırarak devam ettim.
Gelelim yoğurt mayalama maceralarıma ; ilk favorim anne sütüne daha yakın formülü ve inek sütünün allerjen oluşu sebebiyle keçi sütüydü.uzun arayışlar sonucu köyden maya olarak kullanmak için keçi yoğurdu ve keçi sütü temin edebildim.Keçi yoğurdu malesef inek sütü gibi katı tutmuyor oldukça sulu oldu denemelerim.katı yerlerinden yedirdim yinede fakat devamını getiremedim çünkü keçi sütü bulabilmek malesef çok pratik değildi. İnek sütü 1 yaş öncesinde allerjen oluşu ve demir emilimini bozduğu için yasak bu yüzden ısrarla yoğurdu inek sütünden mayalamak istemiyordum kendi sütümü de makineyle günlük (emzirme zamanları dışında ) sağdığım için ( süt pompası deneyimlerim eski yayınlarımda mevcut) kendi sütümle mayalamaya başladım maya olarak da ilk inek sütüyle mayalanmış ev yoğurdu kullandım daha sonra kendi yaptığım yoğurttan maya ayırdım haftada birde inek sütü mayasıyla tekrar tazeledim. Anne sütü keçi sütüne nispeten daha kıvamlı tutuyor uzunca bi süre böyle gitti sütüm makineyle gelmez olunca ya dek ..Bahram'ın emme gücü arttığı için muhtemel çünkü sütüm halen oldukça fazla. Bahra 9 aylık olunca halen inek sütü kullanmak istemeyen ben formül mamayla yoğurt mayalamaya başladım ne kadar doğru yaptım bilmiyorum ama 11. Aya kadar böyle yaptım.90 cc kaynamış suya 4 ölçek mama koyup mayaladım oldukça katı tutması tadından dolayı Bahra' nın sevmesi de hoşuma gidiyordu. Nihayet 11. Ay dolunca inek sütüne gectim cam şişedeki günlük sütleri kullandım. Maya olarak da yine ev yoğurdu köyden sağılmış inek sütü getirdiklerinde bir kaç kez de onlarla yaptım onun dışında sütçü aramışlığım olmadı. Halen de bu şekilde devam ediyoruz.
Kıvam tutturma ayrı bir mevzu tabi bu süreçte çoğu denemelerim başarısız oldu süt sıcak geldi soğuk geldi mayası az geldi yeterli saramadım derken iyice bunaldım ve arzum bebbe yoğurt makinesi aldım da ( eski yayınlarımda mevcut) rahatladım 
Makine kullanmayanlar için tavsiyem süt çok sıcak olmayacak 40* olacak tabi bunu nasıl ölçücez parmak batırınca cızlıcak ama dayanabileceğiz :) bir de eltim den edindiğim bir püf noktası kış ayındaysanız sarıp kalorifer üzerine koyun (5 saat) oldukça işe yarıyor. 
Yoğurt mayalamak sanat bence herkese bol şanslar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder