14 Temmuz 2014 Pazartesi

Organix Sülfatsız Şampuan

Şampuanların sülfat ( sodyum ) içerdiğini artık  hemen hemen herkes bilir. Sülfatlı hammadde ( SLS, MLS ,ALS) içeren şampuanlar kıvamlıdır ve çok güzel köpürür fakat uzun süre kullanımda sodyum( tuz) saç tellerini alındırır , zayıflatır tıpkı denizden çıkınca saçımızı yıkamadan günlerce gezmek gibi..daha da önemlisi bu hammaddelerin kansorejen olduğu kanıtlanmış ve saç derisinden emilmektedir.uzun süredir sülfatsız şampuan almaya niyetlenmiştim fakat çok büyük bir şehirde yaşıyorsanız kolay temin edilmiyordu o zamanlar. Halen marketlerde bulabilebileceğiniz bir ürün değil. Ne zaman hamile kaldım bütün engelleri aştım ve bir tane edindim. Halen de 2,5 yıldır kullanıyorum.Kansorejen olması beni o zaman ürküttü hamileliğim boyunca ve doğumdan sonraki 6 ay da elimden geldiğimce kozmetik ve cilt bakım ürünlerimi özenle seçtim.
Gelelim sülfatsız şampuana.. İlk zamanlar doğru dürüst köpürmemesi beni rahatsız ediyordu bol bol kullanıyordum sanki temizlemiyor gibiydi daha sonra alıştım kuruttuğunuzda saçınızı çok da güzel temizlor aslında . İki kullanımda saçlarım havalandı geç yağlanır oldu em güzeli de hamileyken misli misli dökülen saçlarımın dökülmesi azaldı ( ee onlarda hormonel) hamilelik sonrası resmen dökülmem durdu eskiden ( hamile olmadığım zamanlar) sürekli üzerimde  tomarla saç olurdu 3-5 tel görür oldum.tabi saç dökülmesinin onlarca sebebi var ben testlerimi yaptırdığım için biliyorum sebebi sık boyamak , maşa ve düzleştirici.. Sizin inorganik bir sebebiniz varsa dökülmeyi durdurmayabilir tıbbi destek almanız gerekebilir. 
Hiç olumsuz yanı yok mu bu sülfatsız şampuanın diye sorarsanız var tabi.. Öncelikle saçınız kremsiz açılmıyor ben organixin saç kremini de beraberinde kullandım.ürünler normal şampuanlara göre pahalı ve çabuk tükeniyor maddi olarak karşılayamassanız da en azından hamileliğinizde kullanın derim.çünkü bu şampuanlar pataben de içermiyor.


Fikir vermesi amacıyla burada belirteyim denediğim bir diğer marka doakozmetik ten aldığım Doa sülfatsız şampuan ve saç kremi de kullandım. Doa kozmetiğin çok değişik ürünleri var kendi imalatları olması ve ambalaja çok yatırım yapmamaları sebebiyle ürünleri diğer markalara göre %50-60 daha ucuz fakat doanın şampuanı sanki saçımı kuruttu organix yumuşacık yapıyordu. 
Uzun bir yayın oldu son olarak notum tatilllerde , yatılı misafirliklerde ve şampuanım bitio temin edemediğimde normal şampuan kullanmaya devam ediyorum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder